Handboek

Snel op trends inspelen zonder eigen productie door white labeling

Geplaatst op: mei 18, 2022

White labeling is één van de snelste manieren om een webwinkel mee te beginnen. Bij white labeling verkoop je namelijk “merkneutrale” producten die door derden zijn gemaakt, maar wel aangepast zijn aan jouw ontwerp en branding. Deze kun je in het groot inkopen, dropshippen, of verkopen via print-on-demand (verkoop op afroep). Wanneer je snel op […]

Nieuwe regels voor online verkopen per 28 mei 2022

Geplaatst op: mei 11, 2022

Wanneer je een webshop hebt, moet je aan allerlei regels voldoen. Dit was natuurlijk altijd al het geval, maar per 28 mei 2022 zijn er een aantal nieuwe regels op het gebied van reviews, prijzen, aanbiedingen en ‘gratis’ digitale diensten. Ook heb je met een bepaalde informatieplicht te maken. Wat dit alles precies inhoudt, lichten […]

Het voorkomen van de meest gemaakte fouten: webshop/website

Geplaatst op: mei 6, 2022

In ons artikel over het voorkomen van de meest gemaakte fouten door webshop-eigenaren, ging het met name over de basis en inhoud van je webshop en informatie daaromtrent. In dit artikel willen we de meest gemaakte fouten uitlichten met betrekking tot je website. Google optimalisatie Zorg er allereerst uiteraard voor dat je website er betrouwbaar […]

Het voorkomen van de meest gemaakte fouten: de basis

Geplaatst op: mei 2, 2022

Als webshop-eigenaar wil je ongetwijfeld de concurrentie voor blijven, het hoogste rendement halen en de beste klantervaring bieden. Om dit te bereiken, zijn er een aantal valkuilen die je het beste kunt voorkomen, waarvan we hieronder de meest voorkomende hebben neergezet. Over vrijwel iedere valkuil vind je binnen onze andere artikelen wel meer informatie. De […]

De 5 beste alternatieve fotobewerkingsprogramma’s voor Photoshop

Geplaatst op: april 25, 2022

Je eigen (huis)stijl goed naar voren laten komen binnen je webwinkel en hier mooie eigen kenmerken aan toe te voegen, maakt dat dat het echt jouw unieke webshop wordt. Een fotobewerkingsprogramma zoals Adobe Photoshop is echter behoorlijk prijzig. Zeker wanneer je het niet elke dag gebruikt en je niet alle functionaliteiten nodig bent, zijn en […]

Het maken en implementeren van een FAQ-pagina in jouw webwinkel

Geplaatst op: april 20, 2022

Om de content op je webshop uit te breiden en de veelgestelde vragen van je klanten alvast te beantwoorden, is het goed een FAQ-pagina toe te voegen aan je webwinkel. FAQ staat voor Frequently Asked Questions, oftewel veelgestelde vragen, en deze pagina kan er dus voor zorgen dat je minder tijd aan je klantenservice hoeft […]

Je omzet verhogen door het stimuleren van herhaalaankopen

Geplaatst op: april 6, 2022

Veel webwinkels leggen hun focus op het aantrekken van nieuwe klanten. Dit lijkt een goede zet, maar een kleine groei in het percentage herhaalaankopen zorgt al meteen voor meer omzet. Hoewel het uiteraard wel afhangt van het soort product dat je verkoopt en hoe vaak mensen die nodig zijn, is het dus slim de focus […]

Waarom reviews van groot belang zijn voor je webwinkel

Geplaatst op: maart 30, 2022

Veel klanten gaan tegenwoordig eerst nog op zoek naar reviews, voordat ze daadwerkelijk overgaan tot een aankoop. Om het te winnen van de concurrent, is het dus zaak het vertrouwen van je (potentiële) klanten te winnen door het plaatsen van reviews van andere klanten op je webshop. Uit onderzoek is namelijk ook meermaals gebleken dat […]

Het kiezen van de beste producten voor je webwinkel

Geplaatst op: maart 24, 2022

Wanneer je een webshop hebt en je wilt succesvol verkopen en dat ook volhouden, gaat en staat dit met goede producten. Een goed product kan aan diverse dingen voldoen en dan is het vaak nog afwachten hoe dit in de praktijk uitpakt. Toch zijn er een aantal zaken die van belang zijn bij het kiezen […]

Het juiste boekhoudpakket kiezen dat past bij jouw webwinkel

Geplaatst op: maart 17, 2022

Het juiste boekhoudpakket kiezen dat past bij jou en je webwinkel, kan nog best lastig zijn. Er zijn flinke verschillen tussen de prijzen van deze pakketten en de software. Het is dus goed om goed te bedenken wat je wensen hierin zijn en dan te gaan kijken welk boekhoudpakket het beste bij deze wensen past. […]

DHL en DPD komen met brandstoftoeslag vanwege aanhoudende prijsstijgingen van brandstof

Geplaatst op: maart 9, 2022

De brandstofprijzen blijven de laatste tijd maar stijgen en dat heet vanaf 10 maart 2022 ook gevolgen voor het versturen van pakketjes. We hebben eerder artikelen geplaatst over diverse pakketdiensten (https://www.eenwebshopbeginnen.nl/startende-webshop/welke-pakketdienst-past-bij-jouw-webshop/) en ook over de grootste alles-in-één pakketdienst Sendcloud (https://www.eenwebshopbeginnen.nl/startende-webshop/verzenden-via-sendcloud-de-grootste-alles-in-een-pakketdienst/). Met de aanhoudende stijging van de brandstofprijzen blijkt hier echter het een en ander te […]

Het toevoegen van de beste content aan je webshop

Geplaatst op: maart 3, 2022

Als beginnende webshop zijn er veel aspecten waar je rekening mee moet houden: producten inkopen, pakketten versturen, betaalmodules instellen en je webshop goed bijhouden zijn daar de belangrijkste van. Het schrijven van teksten en het toevoegen van content aan je pagina’s, categorieën en producten is een onderdeel dat veel tijd kost, maar wel erg belangrijk […]

Meer details over het creëren van een optimaal winkelmandje

Geplaatst op: februari 28, 2022

In een eerder artikel hebben we het al gehad over hoe een optimaal winkelmandje kan voorkomen dat mensen je webshop voor het betalen verlaten (https://www.eenwebshopbeginnen.nl/startende-webshop/een-optimaal-winkelmandje-voorkomt-afhakers/). Daarin hebben we vooral de algemene tips besproken, in dit artikel gaan we wat meer de diepte in. Duidelijkheid en consistentie Bij het afrekenen van producten, willen je klanten vooral […]

Een optimaal winkelmandje voorkomt afhakers

Geplaatst op: februari 21, 2022

Wanneer je webshop goed in elkaar zit en klanten ook daadwerkelijk overgaan tot het aankoopproces, is het erg belangrijk je winkelwagen in orde te hebben. Je wilt natuurlijk niet dat klanten alsnog afhaken wanneer ze de spullen al in hun winkelwagentje hebben. Er zijn diverse manieren om dit te voorkomen. Veiligheid Voor je klanten is […]

Affiliate marketing: hoe begin je en wat zijn de voordelen ervan

Geplaatst op: februari 15, 2022

Affiliate Marketing is een van de beste manier om meer bezoekers naar je webshop te krijgen. Het houdt in dat jij als webwinkel (adverteerder) de affiliate (webmaster) betaalt voor elke sale of lead die hij via zijn website weet te genereren. Dit is een mooie manier om de verkoop te verhogen, omdat er zo meer […]

Kortingscodes slim inzetten voor jouw webshop

Geplaatst op: februari 2, 2022

Een slimme manier om klanten over te halen iets te kopen bij jouw webshop is het inzetten van kortingscodes, waardoor jij meer omzet kunt behalen. Zo’n kortingscode kan een klant tijdens het bestellen invoeren, waarna de korting die jij voor de bijbehorende code hebt bepaald wordt verrekend. Dit kan bijvoorbeeld 10% korting zijn of een […]

Gebruik maken van virale marketing

Geplaatst op: januari 26, 2022

Er zijn allerlei manieren om jouw webshop op de digitale kaart te zetten. Als je niet gevonden wordt, zul je jouw product ten slotte ook niet verkopen. Een voorbeeld hiervan is virale marketing, wat neerkomt op een soort mond tot mond-reclame, maar dan via de digitale weg. Via diverse sociale media, maar ook via e-mail, […]

Tips voor het succesvol inkopen van producten voor je webshop

Geplaatst op: januari 20, 2022

Wanneer je een webshop begint, is het natuurlijk erg belangrijk welke producten je kiest. Met zelfgemaakte producten onderscheid je je uiteraard het beste, maar hier gaat vaak wel veel tijd in zitten. Wil je toch gewoon je producten zelf inkopen en vervolgens op je webshop weer verkopen, is het zaak om te bepalen welke producten […]

Webshop SEO: onderscheid je van de concurrent door sterke backlinks

Geplaatst op: januari 13, 2022

Wanneer je een webshop begint, maar ook wanneer je al even bezig bent, is SEO (Search Engine Optimization) een belangrijke stap. Wanneer je de SEO goed voor elkaar hebt, zorg je er namelijk voor dat jouw webshop beter vindbaar is via de zoekmachines en dan met name via Google. Hieronder gaan we in op Linkbuilding. […]

Webshop SEO: De technische kant belicht

Geplaatst op: januari 10, 2022

Wanneer je een webshop begint, maar ook wanneer je al even bezig bent, is SEO (Search Engine Optimization) een belangrijke stap. Wanneer je de SEO goed voor elkaar hebt, zorg je er namelijk voor dat jouw webshop beter vindbaar is via de zoekmachines en dan met name via Google. Eerder gingen wel al in op […]

Webshop SEO: maak jouw webshop beter vindbaar met de juiste SEO content strategie

Geplaatst op: december 23, 2021

Wanneer je een webshop begint, maar ook wanneer je al even bezig bent, is SEO (Search Engine Optimization) een belangrijke stap. Wanneer je de SEO goed voor elkaar hebt, zorg je er namelijk voor dat jouw webshop beter vindbaar is via de zoekmachines en dan met name via Google. Hieronder gaan we in op de […]

Verzenden via Sendcloud: de grootste alles-in-één pakketdienst

Geplaatst op: december 15, 2021

In het artikel Welke pakketdienst past bij jouw webshop hebben we Sendcloud al genoemd, maar zijn we hier nog niet dieper op in gegaan. Dat gaan we in dit artikel wel doen. Tarieven Sendcloud is de grootste alles-in-één pakketdienst en hanteert daardoor ook andere tarieven dan de ‘gewone’ pakketdiensten als PostNL, DPD en DHL.  In […]

Welke pakketdienst past bij jouw webshop?

Geplaatst op: december 9, 2021

Om de leveringen voor jouw webshop te kunnen realiseren, zul je gebruik gaan maken van een pakketdienst. In Nederland zijn er 3 goede leveranciers te vinden hiervoor en daarnaast is er nog Sendcloud, de grootste alles-in-één verzendpartij. Hieronder vergelijken we de ‘normale’ pakketdiensten. PostNL Één van de meest bekende pakketdiensten in Nederland is toch wel […]

Je verzend- en retourbeleid optimaliseren

Geplaatst op: december 2, 2021

Bij een optimale webshop is het cruciaal om je verzend- en retourbeleid optimaal voor elkaar te hebben. Alleen al om te voorkomen dat klanten hun winkelwagentje verlaten vanwege de verzendkosten of onduidelijkheid daarover. Gratis verzending Het aanbieden van gratis verzending, kan je conversie flink omhoog helpen en werkt vaak zelfs nog beter dan het geven […]

Als (beginnende) webshop kun je niet om Black Friday heen

Geplaatst op: november 23, 2021

Black Friday komt oorspronkelijk uit Amerika, waar het valt op de dag na Thanksgiving. Thanksgiving valt namelijk altijd op een donderdag en veel Amerikanen nemen die vrijdag erna dan ook vrij. Zo’n vrije dag tussendoor is dan bij uitstek het moment om Black Friday-aanbiedingen te shoppen, zo is de gedachte hierachter. Black Friday is dan […]