Handboek

Je orderwaardes vergroten en winkelervaring verbeteren door middel van upselling

Geplaatst op: september 22, 2022

Upselling is het aanbevelen van upgrades bij een aankoop en is een hele goede manier om je gemiddelde orderwaarde te verhogen met relatief weinig inspanningen. De klanten die je wilt bereiken, zijn namelijk al geïnteresseerd in je webshop en je producten, maar door middel van upselling kun je ze de juiste upgrades laten zien op […]

Strategieën voor contentmarketing

Geplaatst op: september 17, 2022

Waar we in het artikel over contentmarketing (Bekijk vorige artikel) vooral zijn ingegaan op wat contentmarketing precies is en welke vormen je hebt, willen we nu wat dieper ingaan op de strategieën die je kunt hanteren met betrekking tot contentmarketing. Er zijn namelijk allerlei manieren om contentmarketing aan te pakken, die je eventueel ook weer […]

Op een natuurlijke manier contact leggen met klanten via contentmarketing

Geplaatst op: september 14, 2022

Als webshopeigenaar zijn er allerlei manieren om je webshop te promoten, zoals we ook in eerdere artikelen al hebben uitgelegd (bijvoorbeeld virale marketing, affiliate marketing en doelgroepen analyse). Er is echter ook een manier van marketing die rechtstreeks en op een natuurlijke manier contact legt met klanten, namelijk contentmarketing. Wat is contentmarketing? Contentmarketing is een […]

Tips en tricks voor succesvolle advertentie via Facebook

Geplaatst op: september 6, 2022

We hebben het in een aantal andere artikelen al over Facebook in het algemeen (Bekijk dit artikel), Facebook targeting (Bekijk dit artikel) en verschillende typen Facebook-advertenties (Bekijk dit artikel) gehad, waarmee je al een heel eind op weg bent naar een succesvolle advertentie via Facebook. In dit artikel geven we je nog een aantal tips […]

Verschillende typen Facebook-advertenties

Geplaatst op: augustus 30, 2022

In ons artikel (Bekijk vorige artikel) hebben we het meer in het algemeen gehad over hoe adverteren via Facebook Ads werkt, in dit artikel gaan we wat dieper in op de verschillende typen advertenties binnen Facebook. Het kan namelijk in het begin best lastig zijn de juiste advertenties te kiezen uit de soorten die beschikbaar […]

Facebook retargeting: van potentiële klant naar betalende klant

Geplaatst op: augustus 23, 2022

Waar we in een ander artikel (bekijk dit artikel) vooral hebben uitgelegd hoe adverteren op Facebook werkt, zullen we nu wat dieper ingaan op het onderwerp retargeting. Het komt namelijk vaak voor dat mensen je website hebben bezocht, maar een extra zetje nodig hebben om iets bij je te bestellen. Hier komt retargeting om de […]

Adverteren via Facebook Ads in een notendop

Geplaatst op: augustus 16, 2022

Adverteren via Facebook Ads is een zeer handige manier om je ideale klanten te bereiken op basis van hun gedrag en interesses. Je kunt op die manier tijd en geld besparen, aangezien Facebook Ads ervoor zorgt dat de weergave van je advertenties geoptimaliseerd wordt en je boodschap gezien wordt door degenen bij wie de kans […]

Voorbeelden van stocksites met uiteenlopend aanbod en goede reputatie

Geplaatst op: augustus 8, 2022

Hoewel je voor je product foto’s doorgaan aangeleverde beelden gebruikt of zelfs foto’s van de producten maakt, heb je vaak ook foto’s nodig op andere plekken van je webshop. Plekken waar het dan om gaat zijn bijvoorbeeld boven je blogs, nieuwsitems, landingspagina’s, headers/sfeerbeelden op je site, digitale nieuwsbrieven of voor je headers/sfeerbeelden op je site, […]

Klanten laten terugkeren door middel van een loyaliteitsprogramma’s

Geplaatst op: juli 28, 2022

Om de interesse van je huidige klanten te blijven behouden, zijn er diverse manieren om dit te bewerkstelligen. Een van die manieren is jouw klanten belonen voor hun loyaliteit door middel van een loyaliteitsprogramma. Door middel van bijvoorbeeld punten kunnen je klanten sparen voor korting en/of andere voordelen waardoor je zorgt voor klantenbinding. Onderzoek heeft […]

Je publiek laten groeien door middel van het schrijven van een blog

Geplaatst op: juli 21, 2022

Een publiek vinden en vervolgens laten groeien is één van de grootste uitdagingen voor bedrijven. Een blog schrijven is een goede manier om je website up-to-date te houden en een nauwere band op te bouwen met je doelgroep. Of je nu een blog gaat schrijven omdat je kennis wilt doorgeven, je mening of passie wilt […]

Een moodboard als basis voor een sterke merkidentiteit

Geplaatst op: juli 14, 2022

Een moodboard is een hele mooie methode om de basis te leggen voor het creëren van een sterke merkidentiteit. Op dit moodboard zet je afbeeldingen, ideeën, lettertypes en kleuren die bij jou en je webshop passen. Om duidelijk voor ogen te krijgen wat jij wilt uitstralen met je webshop en later ook je huisstijl, design […]

Een hype creëren en de vraag naar je product testen door pre-orders

Geplaatst op: juli 11, 2022

Een pre-order is niets meer of minder dan een bestelling voor een product dat nog niet beschikbaar is, maar dat binnenkort wel zal zijn. Een goede manier om de vraag naar je product te testen en/of een hype te creëren is door middel van pre-orders. Als verkoper wil je het liefst meer producten sneller verkopen […]

Eenvoudige manieren om je doelgroep te bereiken

Geplaatst op: juni 28, 2022

Nadat we eerder al lieten zien hoe je met een doelgroepenanalyse je marketing effectiever en strategischer kunt aanpakken, willen we je met dit artikel graag tonen hoe je op een eenvoudige manier je doelgroep kunt bereiken. Met influencers samenwerken De snelste manier om je doelgroep te bereiken, is door een samenwerking aan te gaan met […]

Met een doelgroepenanalyse je marketing effectiever en strategischer aanpakken

Geplaatst op: juni 22, 2022

Als eigenaar van een webwinkel gaat er veel tijd zitten in het bereiken van nieuwe en bestaande klanten, waarbij het er vooral om gaat de juiste mensen te bereiken. Een doelgroepenanalyse maakt het je makkelijker nieuwe klanten te vinden en ook echt geïnteresseerde klanten te trekken naar je webwinkel. Hierdoor gaan je conversiepercentages en omzet […]

Phishing herkennen en voorkomen

Geplaatst op: juni 15, 2022

Helaas blijkt uit onderzoek van INretail dat 70% van de ondernemers tegenwoordig te maken krijgt met online criminaliteit zoals phishing. Dit is een vorm van (online) fraude waarbij er naar informatie wordt gehengeld door te doen alsof het bericht van en betrouwbare organisatie afkomstig is. Je kunt hier bijvoorbeeld mee te maken krijgen via WhatsApp […]

Jezelf onderscheiden door van elke bestelling een feestje te maken

Geplaatst op: juni 13, 2022

De kans dat jouw webshop inwisselbaar is, is in deze tijd behoorlijk groot. Het is dan ook belangrijk dat je ervoor zorgt dat je op andere manieren dan met alleen je producten opvalt. Dit kan bijvoorbeeld door het unboxen van je pakketjes tot een echt feestje te maken. Dit kan op allerlei manieren, van opvallend […]

Je webwinkel snel laten groeien zonder veel te geld te investeren door growth hacking

Geplaatst op: juni 1, 2022

Zonder veel geld te investeren wel snel groeien met je bedrijf, klinkt vast en zeker zeer interessant. De beste manier om dit te doen is via growth hacking en is een ideale methode voor startende ondernemers of webwinkels met een niet al te groot marketingbudget. Growth hacking is een methode die datagedreven is, waarmee je […]

Wat doe je met je webwinkel als je op vakantie gaat?

Geplaatst op: mei 25, 2022

Wanneer je in je eentje een webshop runt, is het goed op tijd te bedenken wat je doet als je op vakantie gaat. Je webshop offline halen is eigenlijk geen optie, aangezien het slecht voor je SEO is en niet klantvriendelijk. Er zijn uiteraard wel andere, goede opties om je webwinkel tijdelijk te sluiten of […]

Snel op trends inspelen zonder eigen productie door white labeling

Geplaatst op: mei 18, 2022

White labeling is één van de snelste manieren om een webwinkel mee te beginnen. Bij white labeling verkoop je namelijk “merkneutrale” producten die door derden zijn gemaakt, maar wel aangepast zijn aan jouw ontwerp en branding. Deze kun je in het groot inkopen, dropshippen, of verkopen via print-on-demand (verkoop op afroep). Wanneer je snel op […]

Nieuwe regels voor online verkopen per 28 mei 2022

Geplaatst op: mei 11, 2022

Wanneer je een webshop hebt, moet je aan allerlei regels voldoen. Dit was natuurlijk altijd al het geval, maar per 28 mei 2022 zijn er een aantal nieuwe regels op het gebied van reviews, prijzen, aanbiedingen en ‘gratis’ digitale diensten. Ook heb je met een bepaalde informatieplicht te maken. Wat dit alles precies inhoudt, lichten […]

Het voorkomen van de meest gemaakte fouten: webshop/website

Geplaatst op: mei 6, 2022

In ons artikel over het voorkomen van de meest gemaakte fouten door webshop-eigenaren, ging het met name over de basis en inhoud van je webshop en informatie daaromtrent. In dit artikel willen we de meest gemaakte fouten uitlichten met betrekking tot je website. Google optimalisatie Zorg er allereerst uiteraard voor dat je website er betrouwbaar […]

Het voorkomen van de meest gemaakte fouten: de basis

Geplaatst op: mei 2, 2022

Als webshop-eigenaar wil je ongetwijfeld de concurrentie voor blijven, het hoogste rendement halen en de beste klantervaring bieden. Om dit te bereiken, zijn er een aantal valkuilen die je het beste kunt voorkomen, waarvan we hieronder de meest voorkomende hebben neergezet. Over vrijwel iedere valkuil vind je binnen onze andere artikelen wel meer informatie. De […]

De 5 beste alternatieve fotobewerkingsprogramma’s voor Photoshop

Geplaatst op: april 25, 2022

Je eigen (huis)stijl goed naar voren laten komen binnen je webwinkel en hier mooie eigen kenmerken aan toe te voegen, maakt dat dat het echt jouw unieke webshop wordt. Een fotobewerkingsprogramma zoals Adobe Photoshop is echter behoorlijk prijzig. Zeker wanneer je het niet elke dag gebruikt en je niet alle functionaliteiten nodig bent, zijn en […]

Het maken en implementeren van een FAQ-pagina in jouw webwinkel

Geplaatst op: april 20, 2022

Om de content op je webshop uit te breiden en de veelgestelde vragen van je klanten alvast te beantwoorden, is het goed een FAQ-pagina toe te voegen aan je webwinkel. FAQ staat voor Frequently Asked Questions, oftewel veelgestelde vragen, en deze pagina kan er dus voor zorgen dat je minder tijd aan je klantenservice hoeft […]

Je omzet verhogen door het stimuleren van herhaalaankopen

Geplaatst op: april 6, 2022

Veel webwinkels leggen hun focus op het aantrekken van nieuwe klanten. Dit lijkt een goede zet, maar een kleine groei in het percentage herhaalaankopen zorgt al meteen voor meer omzet. Hoewel het uiteraard wel afhangt van het soort product dat je verkoopt en hoe vaak mensen die nodig zijn, is het dus slim de focus […]