Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the ws-form domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/eenwebshop/domains/eenwebshopbeginnen.nl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
Handboek | E-commerce | EenWebshopBeginnen.nl

Handboek

Essentiële stappen om je webshop voor te bereiden op het laatste kwartaal van het jaar

Geplaatst op: september 2, 2024

Met het einde van de zomer in zicht, is het essentieel om je webshop voor te bereiden op de drukste periode van het jaar. Het laatste kwartaal, met hoogtepunten zoals Black Friday, Cyber Monday en de kerstperiode, biedt enorme kansen om je verkoop te boosten. Hier volgen gedetailleerde stappen om ervoor te zorgen dat jouw […]

Tips om je verkopen te optimaliseren in de vakantieperiode

Geplaatst op: augustus 2, 2024

De zomermaanden zijn aangebroken en hoewel dit voor velen een periode van vakantie en ontspanning betekent, biedt het ook unieke mogelijkheden voor jou als webshopeigenaar. Hier zijn vijf tactieken om je webshop te optimaliseren en de verkoop te stimuleren, zelfs tijdens de vakantieperiode. 1. Lanceer seizoenspromoties De zomer is het ideale seizoen om speciale promoties […]

De verborgen kosten van retourzendingen en de opkomst van AR

Geplaatst op: juni 28, 2024

De kosten van retourzendingen in de e-commerce zijn enorm en vormen een aanzienlijke uitdaging, niet alleen voor online retailers maar ook voor het milieu. Elk jaar worden miljoenen pakketjes teruggezonden, wat leidt tot hoge kosten en ecologische schade. Retourpercentages in de online retailsector blijven stijgen, en bedrijven zoals Zara, H&M en Wehkamp beginnen deze kosten […]

Gamification in e-commerce: hoe spelelementen je verkoop kunnen verhogen

Geplaatst op: mei 30, 2024

Hoewel je ongetwijfeld vol goede moed aan je webshop bent begonnen, kan het soms best lastig zijn om alle ballen in de lucht te houden. Een effectieve manier om je verkoop te verhogen en tegelijkertijd de klantbetrokkenheid te vergroten, is door gamification toe te passen. In deze blog leggen we uit hoe je spelelementen kunt […]

De beste webshop software kiezen in 2024

Geplaatst op: april 23, 2024

Het kiezen van de juiste webshop software kan een beslissende stap voor succes zijn en met dit artikel helpen we je graag een handje op weg om de beste keuze te maken. We hebben hierbij steeds gekeken naar gebruiksvriendelijkheid, prijs-kwaliteitverhouding en functionaliteiten die specifiek op de Nederlandse markt gericht zijn. Voor (startende) Nederlandse webshops is […]

Hoe A/B-testen jouw webshop naar succes kan leiden

Geplaatst op: maart 14, 2024

Het optimaliseren van je website is in de hedendaagse digitale wereld cruciaal voor succes. We hebben inmiddels al heel wat methodes besproken, maar een effectieve methode die vaak over het hoofd wordt gezien is A/B testen en daar gaan we in dit artikel dan ook dieper op in. Wat is A/B testen? A/B testen is […]

Hoe lettertypes en tekstgrootte de leesbaarheid en conversie beïnvloeden

Geplaatst op: februari 19, 2024

Bij het vormgeven van je webshop blijkt de keuze voor het lettertype en de tekstgrootte niet alleen een kwestie van hoe mooi dit eruitziet, maar speelt het ook een belangrijke rol in hoe informatie door de bezoekers van je webshop ontvangen en verwerkt wordt. Door een bepaald lettertype en tekstgrootte te kiezen, beïnvloed je de […]

De toekomst van e-commerce en jouw webshop in 2024

Geplaatst op: januari 15, 2024

Nu het jaar net begonnen is, is het een uitgelezen moment om te anticiperen op de e-commerce trends van 2024. De digitale marktplaats is voortdurend in beweging en als webshopeigenaar is het essentieel om zowel de nieuwste ontwikkelingen te kennen als te weten hoe je hierop kunt inspelen. In deze blogpost verkennen we samen de […]

Lokale SEO-strategieën voor webshops met een fysieke locatie

Geplaatst op: januari 3, 2024

Als eigenaar van een webshop, zul je je uiteraard vooral richten op het online publiek. Toch is het goed mogelijk dat je naast een online winkel, ook een fysieke locatie hebt of wellicht zelfs begonnen bent met een fysieke locatie en daar later een webshop aan hebt gehangen. Dit biedt weer andere mogelijkheden en andere […]

Het versterken van klantenservice en meer voordelen van het inzetten van chatbots

Geplaatst op: december 19, 2023

De afgelopen jaren zijn webshops steeds meer gebruik gaan maken van chatbots. Het gebruik van chatbots biedt dan ook diverse voordelen, vooral op het gebied van persoonlijke aanbevelingen en klantenservice. We lichten hier graag toe op welke manieren je chatbots in kunt zetten om de winkelervaring van je klanten te verbeteren. Verbeterde klantenservice Chatbots bieden […]

Wat als de omzet tegenvalt in de ‘drukke feestdagenperiode’

Geplaatst op: december 1, 2023

Hoewel het laatste kwartaal van het jaar met feestdagen als Sinterklaas, kerst en Oud & Nieuw doorgaans een periode van drukte en hoge omzetten is voor eigenaars van webshops, is het goed mogelijk dat dit bij jou nu net niet het geval is. Zeker wanneer je om je heen hele andere geluiden hoort, kan het […]

Hoeveel invloed heeft het weer op online winkelgedrag van mensen?

Geplaatst op: november 2, 2023

Het internet heeft de manier waarop we winkelen fundamenteel veranderd. Als we in het verleden iets wilden kopen, moesten we fysiek naar een winkel gaan, ongeacht het weer buiten. Met de komst van webshops hebben we nu toegang tot een wereld van producten met slechts een paar klikken. Maar heeft het weer nog steeds invloed […]

Invoerrechten begrijpen en berekenen

Geplaatst op: november 2, 2023

Als eigenaar van een webshop die internationaal handelt, is het cruciaal om vertrouwd te raken met de complexiteit van invoerrechten. Deze rechten vormen een indirecte belasting die de prijs van geïmporteerde goederen beïnvloedt en zijn essentieel voor de bescherming van de Europese markt. Vooral wanneer je handelt met landen buiten de EU, dien je rekening […]

Hoe audio- en visuele effecten klantgedrag kunnen beïnvloeden?

Geplaatst op: oktober 13, 2023

Terwijl we surfen op het internet, nemen we dagelijks duizenden visuele en auditieve prikkels waar zonder er bewust van te zijn. De kleuren, animaties, lettertypen, afbeeldingen en zelfs de muziek op een website sturen allemaal subtiele boodschappen naar onze hersenen, die op hun beurt ons gedrag beïnvloeden. De slimste webshops hebben de kunst van zintuiglijke […]

Hoe Artificial Intelligence kan helpen bij het analyseren van klantgedrag

Geplaatst op: september 27, 2023

In het digitale tijdperk waarin we leven, is de rol van Artificial Intelligence (AI) niet meer weg te denken. Tegenwoordig kom je het in steeds meer facetten van het leven tegen, maar met name voor webshops kan dit een cruciale rol gaan spelen. Een van de vele terreinen waar AI namelijk in uitblinkt, is het […]

Opschalen van je webshop: wanneer en hoe doe je dat?

Geplaatst op: september 11, 2023

Hoewel de eerste fase van het opstarten van een webshop vaak het lastigste is, aangezien in die fase jouw idee nog slechts een idee is en er nog geen enkel tastbaar bewijs is dat dit idee ook echt omgezet kan worden naar een succesvolle webshop, is de fase erna vaak ook niet makkelijk. Vaak gaan […]

Waar moet je op letten als je als minderjarige een webshop wilt beginnen?

Geplaatst op: augustus 1, 2023

Inmiddels hebben we al heel wat informatie gedeeld over het beginnen van een webshop en allerlei zaken daaromheen, maar we hebben het nog niet gehad over een webshop beginnen als minderjarige. Wanneer je jonger bent dan 18 jaar en je wilt een webshop beginnen, dan loop je dikwijls tegen een aantal praktische zaken aan. Want […]

Belangrijke regels omtrent online standaardinstellingen

Geplaatst op: juli 25, 2023

We hebben het in het artikel (klik hier om te lezen) al gehad over het voorkomen van online misleiding. In dit artikel gaan we wat dieper in op de regels wat betreft online standaardinstellingen, die namelijk ook onder misleiding kunnen vallen. Het is belangrijk dat jouw klanten je webshop kunnen vertrouwen en dat betekent ook […]

Praktische tips om online misleiding te voorkomen

Geplaatst op: juli 11, 2023

Hoewel je als webshopeigenaar natuurlijk graag zoveel mogelijk wilt verkopen, is het wel belangrijk erop te letten hier geen misleiding bij te gebruiken. De ACM (Autoriteit Consument & Markt) heeft een ‘Leidraad bescherming online consument’, die de grens aangeeft tussen verleiden en misleiden en regelmatig geüpdatet wordt. We zullen hier een aantal praktische tips uitlichten […]

Je webshop beschermen tegen webshopfraude

Geplaatst op: juli 4, 2023

In het artikel https://www.eenwebshopbeginnen.nl/wet-en-regelgeving/soorten-webshopfraude-en-het-herkennen-ervan hebben we het al gehad over de soorten webshopfraude en hoe deze te herkennen. Dit zijn de eerste stappen naar het beschermen van jouw webshop tegen webshopfraude, aangezien kennis je meer macht geeft. In dit artikel willen we echter dieper ingaan op jouw bedrijf echt beschermen tegen webshopfraude. Verdachte bestellingen handmatig […]

Soorten webshopfraude en het herkennen ervan

Geplaatst op: juni 27, 2023

De enorme groei van e-commerce biedt dan wel talloze kansen aan ondernemers, maar het heeft ook een toename aan fraude en oplichting met zich meegebracht. Hierbij kan het om van alles gaan. Van identiteitsdiefstal tot het stelen van creditcardgegevens. Als webshopeigenaar is het dan ook belangrijk op de hoogte te zijn van de diverse vormen […]

De rol van Track & Trace en aangetekend verzenden in klanttevredenheid

Geplaatst op: juni 6, 2023

Hoewel je als webshopeigenaar doorgaans geen persoonlijk contact hebt met je klanten, is het natuurlijk wel erg belangrijk zo niet belangrijker om je klanten tevreden te houden. Wanneer een klant producten bij je besteld, zijn er een aantal zaken van belang om daarvoor te zorgen, maar zorgen dat het pakketje daadwerkelijk bij de klant aankomt […]

De rustige periodes in je webshop optimaal benutten

Geplaatst op: mei 15, 2023

Er zijn ieder jaar weer bepaalde periodes dat het extra druk is voor jou als webshop eigenaar, maar er zullen ook altijd periodes zijn waarin het een stuk rustiger is. Raak hier niet meteen van in paniek, want ook dat hoort erbij en over het algemeen worden de rustige periodes opgevolgd door (wat) drukkere. Er […]

Waar moet je aan denken bij het overnemen van een webshop?

Geplaatst op: april 25, 2023

Wanneer je een webshop begint, kun je dit natuurlijk helemaal vanaf het begin opbouwen en alles zo helemaal naar eigen wens inrichten, maar soms is het ook mogelijk een webshop over te nemen. Hier zitten een aantal voordelen aan. Zo is er al wat naamsbekendheid in meer of mindere mate, zijn meestal de processen al […]

ChatGPT: vriend of vijand voor jou als webshopeigenaar?

Geplaatst op: april 18, 2023

Eind 2022 kwam ChatGPT (Generative Pre-training Transformer) ineens flink in opkomst en je zou je dus kunnen afvragen of deze chatbot ook nut kan hebben voor jou als webshopeigenaar. ChatGPT is een chatbot die gebruikt kan worden om teksten voor je te laten genereren door middel van een simpele opdracht. Momenteel is het nog vrij […]