Tips om van je bezoekers klanten te maken; deel 2

Geplaatst op: februari 7, 2023


In het artikel (lees vorige artikel) hebben we je al een aantal tips gegeven om van je bezoekers ook echt betalende klanten te maken. In dit artikel gaan we hier graag nog wat verder op in met nog een aantal tips.

Professionele uitstraling

De eerste indruk van mensen die je webshop bezoeken is erg belangrijk en het is dus belangrijk daar niet op te bezuinigen. Een design dat gebruiksvriendelijk is en een goed logo kan al een wereld van verschil maken om ervoor te zorgen dat je bezoekers niet meteen wegklikken. Mocht je aangesloten zijn bij een keurmerk, prijzen hebben gewonnen of certificaten hebben behaald, toon de logo’s hiervan dan ook duidelijk op je website om zo het vertrouwen te vergroten.

Homepage

Via de homepagina moet het voor je bezoekers in één oogopslag duidelijk zijn dat ze op de juiste website beland zijn. Laat hier dus al meteen zien wat je precies verkoopt en waarom ze dit bij jou moeten bestellen en niet bij de concurrentie. Mooie sfeerbeelden van je producten zijn een goede manier om dit te ondersteunen. Het tonen van de beste, meest populaire of nieuwste producten op je homepagina is ook een manier om bezoekers over te halen het product bij jou te bestellen.

Veel gestelde vragen

Bijna de helft van de potentiële klanten haakt af in het bestelproces als ze niet snel een antwoord kunnen vinden op hun vraag, zo is uit onderzoek gebleken. Op die manier kun je dus flink wat omzet mislopen, wat eenvoudig is op te lossen door het maken van een veel gestelde pagina in je webshop te maken. Daarnaast scheelt dit jou ook een hoop tijd, doordat mensen je minder zullen bellen of mailen met vragen.

Chatfunctie installeren

Ook deze tip heeft te maken met het feit dat bezoekers snel een antwoord op hun vraag willen en daar zo min mogelijk inspanning voor willen leveren. Om die reden geeft ruim de helft van de online shoppers dan ook de voorkeur aan chatten boven mailen of bellen. Een chatfunctie installeren in je webshop kan dus zeker de moeite waard zijn.

Duidelijke contactpagina en Over Ons pagina

Voor online shoppers is vertrouwen een erg belangrijk aspect als het aankomt op het wel of niet plaatsen van een bestelling. Duidelijkheid over wie er achter de webshop zit(ten) is een goede manier om dit vertrouwen te vergroten. Dit is eenvoudig te bereiken door een duidelijke contactpagina met daarin je naam, vestigingsadres, e-mailadres, telefoonnummer en KvK nummer. Een andere manier om meer vertrouwen te creëren, is een goede Over Ons pagina die makkelijk te vinden is, met achtergrondinformatie over je bedrijf en de mensen in dienst.